Nie masz wyboru, musisz polubić się z aktywnością – podpowiadamy jak

Nie masz wyboru. Musisz polubiś się z aktywnością fizyczną

– Profesor w Uniwersytecie Zielonogórskim – Collegium Medicum. Dyrektor Instytutu Nauk o Zdrowiu. Przewodniczący dyscypliny naukowej: Nauki o Zdrowiu.

– Wiele lat wykonywał badania dla klubów sportowych, m.in. Stilon Gorzów, Stal Gorzów, MKP Słowianka, a także dla sportowców indywidualnych.

– Współautor kilku książek, współautor skryptów i podręczników dla studentów, współredaktor monografii. Od lat recenzuje artykuły i manuskrypty prestiżowych naukowych czasopism krajowych i zagranicznych. Uczestnik wielu konferencji.

– Ma liczne uprawnienia instruktorskie, dzięki czemu prowadzi wiele fachowych zajęć z narciarstwa alpejskiego, treningu personalnego, kajakarstwa, sportów rekreacyjnych letnich i zimowych. Szeroko działa także poza murami uczelni. Wspiera pod różnymi kątami aktywność dzieci, młodych i starszych osób.

– W ostatnich latach pracował na kilkoma dużymi projektami m.in. – uwaga, będzie trochę językiem naukowym – budową prototypów inercyjnych aparatów treningowo-rehabilitacyjnych i wytworzeniu nowatorskiego modelu zdalnego treningu personalnego Projekty doprowadziły do stworzenia wraz z zespołem urządzenia treningowo-pomiarowego do ćwiczeń inercyjnych (forma ćwiczeń siłowych wykorzystujących jako obciążenie siłę bezwładności). Na bazie tego założył ze współpracownikami firmę Inerion, która pracuje nad wprowadzeniem wyników prac na szerszą skalę. Na ten moment posiadają 20 innowacyjnych urządzeń o nazwie Cyklotren do właśnie treningu inercyjnego. Efekty ich pierwszych działań, m.in. z osobami starszymi, są imponujące!

– Prywatnie mąż, ojciec dwójki dzieci. Pasjonat sportu. Gra w siatkówkę, trenuje siłowo, uprawia narciarstwo alpejskie, jeździ na rolkach, pływa (na aktywność poświęca około 8 godzin w tygodniu).